wtorek, 10 grudnia 2013

Xiamen- świątynia Nanputuo

               Zwiedzanie miasta ciąg dalszy. Tym razem padło na Nanputuo Temple. Jest to świątynia buddyjska ufundowana za czasów dynastii Tang( 618- 907 r.n.e). Tyle nudnej historii z mojej strony:)
               Z tymi świątyniami jest tak, że widząc coś podobnego po raz pierwszy można się ewentualnie zachwycić. Każda kolejna z nich jest już bardzo podobna do poprzednich i mniej zachwycająca. Ja już kilka takich podobnych w Wietnamie i Chinach zaliczyłem, więc szczególnych uniesień nie przeżyłem. Wszyscy na około mówili, że owa świątynia jest bardzo ciekawa. Dopiero po fakcie pomyślałem, że dla sporej liczby moich kolegów- studentów, może być to właśnie ta pierwsza świątynia buddyjska, jaką widzieli:)
               Jako, że była to sobota to oczywiście mnóstwo ludzi na każdym kroku. Ciekawą rzeczą jest zawsze obserwacja jak zachowują się ludzie, dla których miejsce tego typu nie jest atrakcją turystyczną, a rzeczywistym miejscem kultu. Poniżej kilka zdjęć:








                     
                         Poniżej kilka zdjęć ogólnych. Generalnie można zauważyć sporo przepychu, szczególnie posągi Buddy wiodą tutaj prym, do tego bardzo dużo jaskrawych kolorów. Z resztą przyglądając się posągom Buddy można zauważyć, że to takie rubaszne "grubaski".


            










              Moje ulubione smaczki takich miejsc, czyli robotnicy budujący nowe elementy kompleksu. Starożytna świątynia nie spełnia wymagań turysty:) 


               Podczas na drogi na szczyt wzgórza za świątynią napotkaliśmy kilka jaskiń po brzegi wypełnionych różnego rodzaju figurkami, obrazującymi prawdopodobnie wcielenia Buddy oraz inne postaci związane z kultem. Nie byliśmy w stanie stwierdzić dlaczego akurat tutaj. Także jeżeli ktoś z czytelników wie, to proszę o pomoc:D







          Poniżej kilka widoczków na miasto Xiamen,  ze szczytu wzgórza . Nawiasem mówiąc krótki spacer pod górę i te widoki uratowały całą wyprawę:) 








Spodobał Ci się ten artykuł???



Oto kilka podobnych:
Foshan- Świątynia Przodków
Wietnamski Świebodzin
Xiamen- pierwsze wrażenia

2 komentarze:

  1. Tak się zastanawiam, czy to świątynia buddyjska, dao, czy jakiś miks... Niby posążki buddy, ale już kadzidła, zdobienia i inne tak jakby bardziej w stronę dao (to ta druga religia, od palenia przodkom kasiory, tabletów i paperowych torebek Chanel). Zapytam jutro w szkole kolegi, który się na tym zna...
    Wieżowce wyglądają jak bracia "tego co stanął".
    Ile stopni masz teraz? Chodzi mi o temperaturę

    Pozdrawiam,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdzieś wyczytałem, że to świątynia buddyjska. Pewnie rzeczywiście to jakiś miks, w końcu Chińczycy są w stanie wszystko zmiksować.
      Temp. obecnie pląta się wokół 20stki. Generalnie jest ok, pamiętam w zeszłym roku o tej porze nosiłem już czapkę, rękawiczki itd.

      pozdr

      Usuń