poniedziałek, 11 listopada 2013

11. listopada w Chinach...


                       W Polsce mamy Dzień Niepodległości, 95. z kolei. A co tego pięknego, dla Polaków, dnia dzieje się w Chinach??? Otóż Chinach również wielkie poruszenie:)

                       Głównym powodem tego poruszenia jest symbolika tej daty. Cztery jedynki obok siebie- 11.11. Jednym słowem "Dzień Singla":)
                       Pomysł jest taki, że grupy singli mają dzisiaj tzw. wychodne. Męskie grupy singli zmierzają na piwo i grę w kości, a żeńskie single na herbatkę. Są też imprezy, których celem, prawdopodobnie, jest skojarzenie samotnych dusz:)
                       Pisałem już wcześnie, że zapisałem się do klubu górskiego. Jutro zamiast treningu mamy coś w rodzaju imprezy z okazji 11.11. Mają być, cytuję "zabawy, tańce i różne inne aktywności". Szczerze mówiąc, boję się trochę tych aktywności, bo znając Chińczyków, to będą się bawić w zabawy na poziomie "kółka graniastego". Z drugiej strony, czemu by opuścić takie wydarzenie??? Wezmę aparat, który zawsze daje alibi "Nie dzięki, ja porobię fotki:)"- będzie śmiesznie, mam nadzieję!
                        Inna fajna rzecz związana z tym świętem, to wszędobylskie obniżki cen. Szczególnie widoczne jest to na chińskim allegro- taobao.com. Ogólnonarodowy wyścig po tanie dobra przybiera tutaj niesamowite rozmiary. Oczywiście nie ma na świecie strony, która potrafiłaby "przeżyć" szturmowy atak miliarda Chińczyków. Z tego, co słyszałem 10 minut po północy strona padła po raz pierwszy. Mimo, tego w ciągu tych pierwszych 10 minut szczęściarze, którym udało się wejść na stronę dokonali zakupów na około 10 000 000rmb, czyli 5 000 000 złotych. W dziesięc minut!!!
                                     Tak więc, w Chinach dzisiaj raczej na wesoło i przyjemnie, mam nadzieję, że w Polsce podobnie....
                     






Spodobał Ci się ten artykuł???



Oto kilka podobnych:
[Przegląd Prasy Chińskiej] Czy Chińczycy to romantycy???
Młodzi Chińczycy a homoseksualizm
Wyprawa na chiński besen publiczny
Chińskie zabawy na plaży [+18]




4 komentarze:

  1. haha, u mnie na blogu to samo dzis, tylko liczby inne. BBC podaje ze w ciagu pierwszych 6minut zamowienia opiewaly na $164 000 000, a ChinaDaily podaje 10 miliardow rmb w ciagu pierwszych 6h. Sami chyba jeszcze nie wiedza ile kasy sie przewalilo;)
    pzdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też widziałem te różne dane. Ciekawy jestem jak teraz China Post ogarnie ten bajzel:)

      pozdr

      Usuń
  2. Chińczycy zawsze zaskakują ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. A youtiao ci wciskali, do przegryzki z baozi? Czyli takie długie słone smażone ni to chrust, ni bagietka plus bułeczka na parze?
    Bo tu każda okazja jest dobra do - żarcia i zakupów...
    U mnie z kolei (ale to bez związku z datą) pod oknem trwa religijny festiwal - i półgołe laski dreptają jakiś pseudo taniec oraz spiewają trzęsąc biustem w staniku. Jak już przetrawię i mózg mi wróci do normalnej pozycji (bo na razie stoi w poprzek i nie przyswaja), to opiszę owo widowisko - ze zdjęciami...

    OdpowiedzUsuń